Wednesday, February 23

Cerita Hari Jumaat yang Penuh.

Cerita pasal hari nie, cerita hari jumaat (18 FEB 2011). Hari nie mmg aku bgun lambat la sangat sangat aku rase. Nak bgun dri katil aku pun kemain liat! bguhn je dr tdo aku bring bring dulu dpn tv. Selepas tu aku bgun pergi mandi utk bersiap siap pergi ke sembahyang jumaat. Aku mandi agak lama jugak la. Pukul 1.01 p.m (ha tepat taw aku mndi! ) haha. lepas sahaja kluar dr blik air aku trus ke dpaur utk mengambil pinggan dan lauk dan nasi dan pelbagai lagi, kerana lapar sgt pulak rase ye. Lepas makan sume aku bergegas hendak pergi ke surau taman aku. Sebelum masuk ke surau lepak dulu kwn kwn kat luar surau.

Setelah selesai sembahyang jumaat, aku blik rumah terus siap siap nak pergi ke kolam, utk aku menyambung kerja memotong rumput!  sebelum pergi aku panas kn van mafia tu dulu. Lepas tu aku terus pergi ke rumah kamarul utk menjemput beliau! tapi sebelum tu, zikri datng umah aku dulu. Lepas amik kamarul sume. Terus kn perjalan pergi ke KOLAM!. Sebelum pergi ke kolam singgah dahulu ke 7Eleven untuk membeli belah, sebab di kolam mana ada apa apa mknn!. Lepas tu kami terus pergi ke kolam ayh aku dengan segera. Mula mula sampai ke kolam tu, aku terus membuka stor mesin, mencari mesin pemotong rumput. Lepas uh cari tong minyak petrol utk diisi, cari minyak 2T sume. Lepas tgok sume bnde tade, pergi lah kami ke stesen minyak PETRONAS di bukit mahkota. Lepas isi minyak tu, terus cari kedai moto di pekan bangi lama. Apa sebab aku tanak beli minyak 2T kat PETRONAS adalah mahal! tak kene dengan minyak ye! haha Nak gune untuk mesin rumput je.

Selepas membeli semua tu, aku terus membancuh minyak petrol ngan 2T bersama sama untuk dimasuk kn di dalam tangki minyak mesin pemotong rumput tu. Sebenar nya aku dah mesin dah sikit dah rumput uh semalam, lepas uh minyak pulak habis tergendala la kerja aku. Tu pasal kemain semangat nak mesin hari nie. Selepas selesai isi minyak sume, aku mesin la, tiba tiba hujan turun pulak bagaikan mutiara yang mencurah! haha behenti la aku sekejap. Lepas uh aku terus pergi memancing skjp, sementara menunggu hujan berhenti. Lepas je hujan bnti aku terus amik mesin terus memenggal rumput sume kembali ! Semasa aku memesin rumput, kamarul, amirul, haikal dan ade lagi kuncu-kuncu yang lain pergi memancing ikan di kolam tu. Masa aku dan zik sibuk dengan masalah rumput nie diorang dpt satu ikan haruan besar! lepas uh satu lagi sedang je dan lagi satu haruan terlepas kali nie betul betul besar terlepas mmg sayang la sangat rase nye!( eleeh padahal aku tgok je tdi! ). 

Selepas selesai sume kerja dan memancing, kami semua balik la. Apabila didalam van Zik cari handphone dia pulak! hilang katanya! Adoi mcm mcm la zikri nie mcm pompuan ! mcm mcm kerenah! haha. Lepas uh die dah mlas nak mencari lagi, die kate balik je rumah. Lepas sahaj menghantar kamarul di rumah nya. Aku ngan zik balik la rumah aku. Zik simpan moto kat rumah aku. Bila nak trun dr van tu pulak! die kate kunci ye ilang pulak! tgok pelupa btul Zik nie haha. Lepas uh aku kate, balik la kau naik moto aku. Sbb dah mlas nak mncri kunci ye. dah maghrib dah mase uh!. Pulanglah si ZIKRI ke rumahnya....

Ermm selepas maghrib aku siap mndi sume dah selesai igt nak pergi ke kolam lagi untuk mncri handphone zikri. Lepas uh ayh aku ajk pergi main bowling pulak kat kajang! wahh! mmg seronok sgt la kan?? siang aku mesin rumput mlm main bowling! 'SAKIT TANGAN WEYH!" haha tapi sebenarye seronok jugak malam tu. Yang main mlm tu family aku, family kwn ayh aku, ngan GURU BESAR sekolah kebangsaan semenyih. Yang ada mase tu dlm 12 orng! perh! mmg kecoh la bila aku ngan kwn ayh! haha

Mase main tu, aku main 3 frame! mmg gile aku ckp kau! mcm nak tercabut tgn aku! bahu aku dah terkehel dah! ayh aku mian 2 je. Aku main 3 sbb kwn ayh aku ngan guru besar nak main lagi! tak puas ati ckp ye! haha! aku pun main je la! dah FREE kn? 3 frame pulak tu! wahh mewah aku! hahaha ermm bila frame yg ketiga mmg aku DOWN gile la aku ckp weyh! tgn dah la skit! lepas uh perut aku LAPAR GILERRR haha. Mana tak ye, aku dr tgah ari tak mkn smpi kul 1 pagi. main mlm pulak! siang aku dah wat keje berat sume. haihh hahah

Tetapi aku akur dengan kekalahan aku! yg penting frame yg pertama aku mnng! haha y kedua aku tmpt ke dua ! haha yg last nie aku tmpt ke 4 je! haha

Selepas sahaja selesai main melontar bola keras! aku dengan hati yg penat! lapa pulak tu! aku memberitahu mengajak ayah ku pergi kedai mkn mlm tu! ermm ayh aku pun bwak la ke kedai MALE CLASSIC yg tepi stesen minyak petronas dpn HIGH SCHOOL KAJANG. huhu aku order la mkn utk aku sorang yang lain suem dah mkn, aku je belum mase tu. Aku mintak nasi putih sepinggan, telur dada, daging masak halia dan sayur khailan ikan masin!  tu utk aku sorang je! haha yang ayh aku order burung puyuh tradisional konon ye! huh lepas uh smpi la mknn aku au hadap la sorang sorang mak ayh aku dan adik adik ku hanya mengambil sedikit je lauk2 uh! haha kedekut gile aku! klu dah lapa! lepas uh smpi la BURUNG PUYUH TRADISIONAL yg dipesan oelh ayh aku. Aku pun mkn la seketul! pergghhhh bukan ye ade rempah! bahalol die nak tipu agak agak sikit kedai mkn nie! haihh mmg ilang terus aku nak mkn! bila orng dah tipu apa kite order!  ha! lepas uh ayh aku pggl manager kdi uh. Apa lagi ayh aku comment pasal burung nie. Lepas uh aku pun dah tak tahan dengan jiwa aku yg penat dan nak mrah je keje! aku sekali memarahi manager tu! PEDULI APA AKU! aku yg byar! aku boleh la sound! tu hak pengguna!

Apa yang aku ckp mase tu yg masih aku igt nie, 'BAIK BELI KAT PASAR MALAM JE! ADE REMPAH SUME! NIE APA! TEPUNG GORENG BIASA JE! APA JADAH ? NAK TIPU AGK SIKIT! ' ha agaknya apa la perasaan akk tu kn?? kesian sungguh! haha! padahal bukan die masak kn?? die pulak kene mrah ngan aku! haha. MAAF yaa? haha

Ha selepas makan sume, balik la kami sekeluarga ke rumah bandar rinching yg tersengam indah sekali (WEK) HAHA. Sampai sahaja dirumah

sampai sini je la cerita hari jumaat aku.

SELAMAT MEMBACA !

(:
salam