Wednesday, February 16

Perasaan Yang Menakutkan.

ah makin hari makin pelik pulak perasaan nie! padahal aku hari la hari pling menarik! aku dah lulus test computer lesen tdi! dgn parent aku je aku pergi! ha! sepatutnya gembira la! haihh! hari la aku dpt byak duit! pun aku rase duit byak pun mcm sikit jek kjp dah abis dah skang nie. asal la ek?

aku dah byak sangat buat dosa ke ha? aku dah melampau sgt? haihh aku rase agak ye la kott?? serius la mmg apa aku buat sume mcm tade pape dah, dan rezeki aku pun mcm ditarik satu persatu. aku nak cube insaf taubat semua. tapi takut uh! yang aku takut ialah nnt aku buat lagi. nnt lagi la berdosa besar. aku skrng nie mcm dah tak kenal APA ITU DOSA ha? huh! dosa aku yg aku smpn skrng nie enth la dah bape byak dah. tkut nnt bila aku dah tulis sume nie aku wat lagi dosa! enth la! aku skrng mmg dah abaikan pekara DOSA nie.

banyak btul la aku dah berubah selepas je habis SPM nie, aku dah pandai melawan ckp orng tua aku tinggi kn suara lagi tu! adoi! apa nak jadi nie! tu ngan orng aku dekat sekali dan lahir kn aku! dengan orng lain? dgn orng tua kat luar pun aku tak hormat dah. dengan pkck tua pun aku boleh tunjuk kn jari hantu aku(FUCK) kat pak cik uh! disebabkn mase aku memandu. ah! dulu aku penyabar jugak orng ye, skrng nie mmg aku kurang sabar ! enth la setan dah telampau byak menghasut. mmg la pun kn, aku sembahyang pun tak penah dah skrng nie. yang aku sembahyang, sembahyang jumaat je. byang kn 4 kali je aku sembahyang dlm sebulan! haihh tak sangka betul la apa aku dah buat nie. ermm aku rase byak lagi bnde yang aku dah buat selama nie.

yang apa nak dikatakan sekarang nie aku rase nak cube mintak maaf la yang mana yang mampu je la. yang orng yg aku penah wat dosa dan sakit kn hati tu harap harap ALLAH je la yang menentu kn. aku dah takleh wat pape. selain tu, aku nak cube berubah, sedikit pun jadi la. Sebab aku nak berubah sume nie sume pun aku tak tahu knp uh! perasaan nie tibe tibe dantang agak takut jugak la perasaan mcm nie sebenarya.

lagi pun aku jadi mcm nie? (mksd aku aku jadi lupakn dosa sume nie) disebabkan perasaan ! aku berubah pun sebab nak lupakan, lagi satu klu la aku lemah je tak agresif sume tu mesti aku jadi tak betul tiap tiap hari. nnt satu keje pun tak kadi nnt. sebab layan kn sgt perasaan! tapi aku ckp weyh! mmg tak seronok jd lemah nie! haihh membosankn! jadi mcm nie sume benda jadi senang! tapi aku nak jadi mcm dulu balik sebab aku rase byak sgt buat dosa dah dengan ibu bapa aku. dan aku berubah sebab aku dah nmpk kekuasaan ALLAH yg boleh menarik rezeki seseorang hambanya dengan sesuka hatiNYA. sekarang aku sedar! yg aku ckp td! aku nak berubah! sikit pun jadi la!

amin...