Friday, April 22

Baca jela Sampai Habis

ermm asal aku update blog mmg pasal kau, peduli apa aku orng ckp apa. Aku punye blog dan aku ye perasaan la nak tulis apa dan aku punya pasal . dan aku tak suke klu orng yg cerita blik kat aku apa aku post kn kat blog nie. dan juga kat facebook ke, tweet ke, dan apa apa je la laman sosial yg ada.

Rangkap pertama aku nak tulis pasal aku harinie (21 4 11), memang jadual ari nie padat gile. Dari aku bangun tdo smpi la tepat pukul 12 malam. Bangun sahaja dri tdo aku tolong ayah aku wat kn keje kat word. Kene print kn gmbr project keje ayh aku wat kat langat sana. Jauh betul ayh aku cari keje. tapi tape, utk rezeki keluarganya juga. Selepas tu baru la aku mandi, apa sebab aku bru mndi, ayh aku nak jugak cepat. nasib baik boleh berfikir dgn waras nak wat bnde tu. Bila sudah abis mndi dan berbau harum, aku terus mkn. Yela, bgun pun pukul 11 lebih wat keje lagi smpi pukul 12. Ermm mkn pun roti ngan air nescafe sahaja. Lepas tu aku terus keluar rumah, pergi ke rumah amirul amran. Kami berjanji nak pergi ke open day MFI kat teras jernang (aku nnt msuk situ) tempat mak aku keje. Selepas sahaj berjalan jalan di dalam MFI tu. Aku ngan amirul (naik kereta) terus rancang dlm kereta nak pegi jumpa sarahfiza kat tempat kerjanya di UKM. kedai cendramata UKM. Lama la jugak lepak kat kedai die. Memang sgt keje die, duduk tggu pelanggan. Tepat sahaja pukul 5 petang kitorng balik, sarah pun tumpang skali kete amirul. Aku mntk amirul tolong antar aku kat kedai moto kat jln reko. Aku nak amik moto lama aku, bru siap. Mmg berkilat la moto tu kn, dulu kemain la buruk. bnyk berubah ye. erm pndk kn cerita, aku lepas tu amik moto aku kat umah amirul. aku naik moto baru aku, amirul naik moto bru repair tu balik umah aku. lepas tu aku anta amirul blik umah pulak. Ulang alik aku semenyih nie. haihh. Mlam pulak, aku siap2 mkn sume aku terus keluar ngan kamarul dan abng die aref, g main bowling kat metropoint kajang, main kejap je, lepas tu terus g smnyh main futsal pulak. huh! mmg penat bila blik sahaj dri rumah. mmg pack padat! *hek eley, padahal sama mksd ye. blik dri futsal aku anta razi blik kesuma. mmg seram kat kesuma tu mlm2. selepas anta die, aku g seven E kat pelagi beli toup! mmg payah klu tade crdt! bukan utk awek lain ye.bende penting *bisnes beb aku skang. Sampai je rumah aku on PC, log in FB, twitter dan aku teringin nak post blog nie.

Cerita kedua pulak, aku nak kongsi yang aku ada motosikal baruuuu hehhe, Suzuki Shogun 125 Sp (warna hitam). Erm padamulanya aku bukan nak moto nie, aku nak moto suzuki skuter skydrive, tpi aku dah terpaksa amik jugak, kang dri tak dpt lnsng baikaku pilih je la moto, duit ayh aku yg keluar, aku ikutkn je. Kire okay la tu kn, boleh jugak aku kesana kemari dgn senang.
Gambar ni la moto ye dan rupanya   ↓

Nie desing lama, aku ye bru sikit tapi lebih kurang jugak corak .

Apa aku nak cakap lagi, di malaysia kurang seimbang la keluaran moto yg ada dipasaran, tetapi tak boleh salah kn syarikat motor. Kenapa aku ckp kurang seimbang ialah, motor yg ada di jalan raya di malaysia kebanyakkan satu jenis je bnyk, terutamanya motor jenama yamaha lc135 tu,naik mnyampah aku ngan moto tu. Lagi satu moto yang paling laris di malaysia ialah moto honda ex5 yang lampu petak dpn tu. Budak rempit slalu pki tu. tu tak kesah la, sbb moto tu pling murah, mmg tu je la bajet diorang kn. Tapi aku ttp tak suke, bila budak rempit pki mmg aku jadi tak suke. Dah moto tu ringan gile, angkat sornag pun boleh yg berbadan besar sikit dri aku nie. aku mungkin leh angkat kot *agak agak . heee. Moto tu jugak ialah moto pling laris accident, kerana ringan sgt, lepa suh modified laju. mmg melayang la moto tu. apa la. Ha ! balik pada pasal seimbang tu, Kalau di indonesia dan thailand mereka punye jualan motor mmg seimbang, syarikat pun berani nak kluar kn model yg baru dah canggih. Barang sparepart pun snng cari dan accesories pun snng jumpa. Rakyat disana klu nak beli sesuatu bukan tgok orng lain. beli dgn keinginan sendiri dan mahu beli. Bukan rakyat di malaysia, bila nmp orng tu pki  moto tu, die pun nak jugak sama. tu pasal la kat malaysia sama je motor kat jalan raya, tetapi yamaha mmg berjaya menawan hati rakyat malaysia. Lagi satu tgok mcm kereta la. Bila nmpk orng pki kereta tu, die pun nak jugak. adoii mana sikap rakyat malaysia yg ada citarasa sndri, cuba lain dri lain sikit, klu jenis aku mmg suke lain dri lain, baru nmpk pelik. Kalau dah bnde sama tak bosan ke?? depan mata tu je. pergi mana mana tu jugak. haih mcm kereta di malaysia okay la, tade aku nak complain sgt, mcm moto nie. banyak lalagi jenis yang ada tahu? gilera, kawasaki, dan mcm2 la. takkn aku nak sebut sume kn? tapi mcm aku mmg aku minat suzuki sahaja, sbb aku dri lahir je kat kmpung aku, aku dah naik dah moto jenama suzuki dgn pak usu aku, senang cite suzuki mmg dah sebati dlm hidup aku. Tu pasal aku tak suke yamaha,aku nak malaysia seimbang keluaran moto mcm kat indonesia dan thailand. Kalau dua negara tu boleh, knp kite tak boleh. kata malaysia boleh ! cuba la ubah ye?




salam. :)