Saturday, May 14

Freaky Friday '13

Hari nie 13 5 2011, tarikh yang macam macam berlaku. Dan pada no. juga mmg suey! 13 may juga berlaku satu  kekecohan buat negara Malaysia, iaitu berlaku pergaduhan antara Melayu dan Cina. Aku harap tak berlaku lagi. Nnt Rukun Negara ade 5 kang kene tambah 10 pulak. Sejarah Rukun Negara kita dripada pergaduhan nie la. NO, 13 nie juga satu no. yang membawa padah, atau no. yang berhantu. Entah la aku pun tahu sgt. Nie diamalkan oleh penganut agama Kristian. Tetapi bagi agama islam pun ade yg mempercayai no. nie sume. Salah kn siapa? (fikir la sendiri). Untuk no 13 nie bnyak cite dri Hollywood banyak membikin tajuk filem seram dri no nie juga.

Okay la tu intro sahaja. Yang aku nak cite, ari nie mmg menarik dan membawak tuah pada aku! ha! tgok! no. tu sume bagai tu tak membawa malang bagi aku. Aku pagi pagi dah bgun kul 7.30 a.m. Sebab aku nak pergi test JPJ motosikal. NO, giliran aku adalaha no. 4. Bagi masyarakat cina no. tu membawa suey jugak. iaitu bermaksud "mati". Ha! tgok! aku tadi lulus do! haha tade suey pun! sbb aku tak percaya! Tapi tdi buat bahagian sume tu mmg cuak jugak la. Masa kat titi aku mengigil! apa jadah tah badan aku nie! haha nasib baik aku lepas, lebih dri 7 saat. Perenggan nie! aku nak cite aku lulus sume test moto tadi! markah penuh! :)

Dalam bahagian ini pulak. aku nak cerita pasal aku main Futsal malam tadi! perghh! mmg terbaik aku main 3 jam! mmg terbaik. Tapi ada la tukar tukar player kn.  KIre aku kat tempat tu 3jam jugak la. Aku main futsal skrang nie kat stadium semenyih, belakang econsave.haha cari la! Mula mula lawan ngan team Mendung FC, mmg best la main sume ngan diorang( 1 jam je main), bila balik umah nie aku on Facebook. Suka suka ckp team die menang besar! weyh! apa jadah! jom la repeat lagi! ckp je tahu. Okay lupa kn, lepas je main ngan Mendung FC main lagi ngan team team abang abang besar! mmg terbaik dan sporting giler laa! aku suke giler main mcm nie. Happy sume orng tade gadoh sume, padahal berlanggar sume, tackle sume bagai la. okkay je. Okay bila aku main sume penat nak mampus. Tak penah aku main mcm nie penat. Bila aku tanya abang abang kat situ, aku tnye nie main bape jam? diorang ckp 2 jam! pergh mmg giler la! Aku malam nie cipta sejarah la!  Aku sebelum nie mmg tak penah lansung kramm ! damn it la! haha sakit jugak do! Aku sebelum nie slalu tgok kwn je kene. Malam nie aku main! mmg kramm! apa hal tah! Aku mlam nie je mmg paling bnyak aku minum air! haha enth bape gelen tah! . Malam nie aku main sampai kul 1.30 a.am! Memang menarik giler laaaa!!!! aku mmg puas ati!

Okay secara konklusi ye aku tak percaya sume no. suey tuu la weyh! Aku ye hari jumaat hari nie mmg the best la! Tapi tak boleh lawan kenangan manis aku naik moto scrambler/cross masuk utang kat sekitaar JOHOR, tdo kat utan Gunung ledang! perggghh! terbaik skali tu! :)





salam :)